Rezoluții de la terapeuții depreHUB pentru 2020

Zilnic, psihoterapeuți din întreaga lume ascultă și lucrează împreună cu pacienții lor în scopul tratării tulburărilor emoționale și în scopul îmbunătățirii calității vieții. Terapeuții au de-a face, zi de zi, cu rezoluțiile pacienților lor, nu numai în preajma anului nou. Au, de asemenea, rezoluții proprii pe care au ales să le împărtășească.

 

Iată câteva rezoluții de la terapeuți depreHUB, dar și de la alți terapeuți din diverse colțuri ale lumii:

 

1. “În 2020 îmi propun să mă ascult și pe mine și să îmi iau timp. Ceasul prietenilor mi-a stat de ceva vreme și a luat-o mult înainte cel al pasiunii pentru profesia mea. Mi-am propus ca 2020 să fie primul an în care să îmi cer iertare prietenilor vechi, abandonați printre filele cărților și proiectelor. Să îmi cer mie iertare că am uitat să Fiu! 2020 va avea o zi pe lună dedicată Prieteniei!” – Psih. Yolanda Crețescu

 

2. “Îmi doresc ca depreHUB să salveze și să optimizeze fix pe cine are nevoie, să facem psihoeducație în țara românească, în felul nostru adlerian, onest și prietenos și să devenim o comunitate solidă, generoasă și iubibilă!”Psih. Camelia Anca Baciu

 

3. “Eu vreau să mă despovărez puțin, şi fizic, şi psihic, să petrec anul ceva mai uşor, mai lin, mai frumos. Aş vrea scriu, să merg pe muntè şi să călătoresc şi mai mult. Aş vrea să am mai multă bucurie pentru toți cei dragi, ca și pentru clienții mei.” – Psih. Monica Dan

 

4. “Pentru anul 2020 îmi propun să fiu mai curioasă. <<Atunci când ne dăm seama că o viață împlinită în­seam­nă mai mult decât să fii fericit, se ridică o întrebare importantă. Respectiv, care este ingredientul fundamental pentru construirea unei existențe împlinite? Răspunsul este: curiozitatea.>>(Descoperă ingredientul care îți lipsește pentru o viață împlinită, Todd Cashdan)” – Psih. Claudia Nicolaie

 

5. “Mi-am propus ca acest an să poarte titlul Autenticitate. Trecând prin mai multe etape de formare ca specialist, am ajuns la concluzia că unui suflet îi vorbești doar cu un alt suflet. Vreau să devin ceea ce pretind de la clienții mei să devină. Pentru mine aceasta înseamnă autenticitate. Să trăiești și să fii ceea ce predici.” – Psih. Mădălina Tănase

 

6. “În 2020 îmi propun să găsesc modalități de a fi mai puțin ocupat, prins în tot felul de activități. Îmi propun să găsesc timp pentru momente de respiro care să mă readucă în prezent. Să fiu mai selectiv în activitățile pe care vreau să le fac. Să închei ziua cu un gând bun. Poate găsesc un partener de rezoluție, cineva care și-a propus același lucru și atunci șansele de a mă ține de ce mi-am propus să crească.” – psih. Mary Rourke

 

7. “Anul acesta îmi propun să fiu mai degrabă bucuros decât fericit. În timp ce bucuria vine și din cele mai mărunte lucruri și în cele mai simple decoruri, fericirea are nevoie de un anume context și de ceva mai măreț. Anul acesta aleg bucuria.” – consilier în sănătate mintală Monte Drenner

 

8. “Așa cum sunt selectiv în privința mâncării sau a relațiilor cărora mă dedic, la fel voi fi și cu sursele media. Voi fi mai atent ce și cui îi voi permite accesul la mine. Sursele de informare de la care mă voi încărca vor promova empatia, compasiunea și toleranța.” – terapeut Paul L. Hokemeyer

 

9. “Anul acesta vreau să nu mă mai împotrivesc schimbării. Rezistența la schimbare îmi micșorează câmpul vizual, îmi limitează percepția asupra vieții și e sursa multor dureri. Rezistența la schimbare o resimt în corp printr-o rigiditate, prin voce și atitudine defensive, prin încăpățânare. De acum, aceste semnale îmi vor servi drept indicii pentru a accepta schimbarea și pentru a permite vieții să se desfășoare.” – dr. James S. Gordon

 

10. “Voi încerca să îmi amintesc/reamintesc de latura mea creativă. Să mă dedic, măcar puțin, și creației, fie că este vorba de a scrie sau picta, de a fabrica obiecte manual sau de a fotografia. Explorarea laturii creative a creierului ne ajută să privim lucrurile din mai multe perspective, ne ajută în a procesa emoțiile și, în general, ne calmează.” – psih. Rebecca B. Skolnick

 

11. “În 2020 îmi propun să ascult mai mult. De ani de zile sunt martorul transformării prin care trec oamenii care se văd și se simt ascultați. Simplul fapt de a-l asculta pe celălalt îi transmite acestuia mesajul meu de apreciere. Îl ajută să știe că partea nevăzută din el pe care alege să o spună merită atenția mea.” – consilier Brent Sweitzer

 

Sursă articol: https://www.nbcnews.com/better/lifestyle/want-be-happier-2020-mental-health-experts-share-their-resolutions-ncna1108191?fbclid=IwAR04ixx5zzSrq5mJVsFpyniGdiJj9rjkTf7QmC5AH1jCns1WxJYZfk9M788

CRISTINA GLOMNICU
Cristina Glomnicu este studentă în anul II la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Este absolventă de studii de licență și master în cadrul Departamentului de Jurnalism, Relații Publice, Sociologie și Psihologie, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu. Totodată, deține certificat de competențe psihopedagogice. De-a lungul timpului a scris articole pe diverse teme, printre care educație, justiție, sănătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *