Cum mă poate ajuta un apel la helpline-ul depreHUB: ce îmi oferă, care sunt limitele sale?

 

În toamna anului 2019 apărea o linie telefonică dedicată oamenilor, emoțiilor și stărilor lor: linia telefonică sau helpline-ul depreHUB, un serviciu gratuit, deschis la orice oră din zi și din noapte.

 

Linia telefonică depreHUB a apărut dintr-o nevoie de a face bine – fondatoarea, psihologul și psihoterapeutul Yolanda Crețescu, și-a dorit să poată să transforme lacrimile cât mai multor oameni în zâmbete. Intenție care a atras în jurul său numeroși parteneri și, mai ales, voluntari, psihologi sau studenți la Psihologie în acel moment.

 

Pregătirile pentru lansarea helpline-ului antidepresie și anti-anxietate (0374.456.420) au început cu luni înainte. Timp în care voluntarii (printre care mă număr) au fost formați și ghidați în a deveni primul sprijin, prima linie de apărare pentru apelanți din toată țara. Teorie, exerciții, studii de caz, ghidul voluntarului – toate acestea au fost instrumentele cu care noi, voluntarii, am fost înzestrați.

 

10 octombrie 2019 este ziua în care disperarea unor oameni a auzit o voce caldă la capătul celălalt al telefonului. Firește, lucrurile nu au mers perfect de la început, dar acesta este riscul care vine odată cu lansarea primului helpline antidepresie din țară. Mai important era faptul că începând cu acea zi urma să fim acolo, zi și noapte. Urma să învățăm din experiențele trăite, urma să creștem, urma să învățăm să oferim mai mult și mai bine.

 

Suport psiho-emoțional versus terapie
Rolul helpline-ului depreHUB este acela de a oferi suport psiho-emoțional. Rolul helpline-ului depreHUB este acela de a asculta activ și redirecționa persoana care apelează și care nu știe de unde să înceapă procesul său de vindecare emoțională și psihică.

 

Nu ne-am propus (și nici nu ar fi realist) să înlocuim un întreg proces terapeutic cu un singur apel telefonic. Ce facem însă? Ascultăm activ, încercăm să identificăm ce doare mai tare și facem redirecționarea către evaluări inițiale gratuite (pentru depresie și pentru anxietate), către servicii de psihiatrie/psihoterapie/grupuri de suport contra-cost, iar pentru cazurile sociale (aici sunt condițiile de încadrare și accesare) avem programul de psihoterapie gratuită.

 

Au fost multe cazuri și situații când ne-am fi dorit să putem face mai multe. Când am adormit cu gândul la o persoană cu care am vorbit. Însă cu fiecare apel telefonic pe care îl primim încercăm să oferim speranță, intervenție rapidă (cum este cazul unor persoane care ne sună în timp ce au un atac de panică), identificarea și explorarea resurselor apelantului (încercăm să îl ajutăm să descopere când a fost mai bine pentru el, ce a făcut în acel moment, cine a fost lângă el în acel moment ș.a.), direcționarea către un demers psihoterapeutic. Apelul la linia telefonică durează maximum 30 de minute, nu putem cuprinde o viață de om în doar atâtea minute.

 

Apelurile pe care le-am primit în acești aproape doi ani de zile de linie telefonică ne-au pus față în față cu suferința multor adolescenți – chinuiți de tot felul de întrebări, puși față în față cu situații noi la care nu știau cum să răspundă. Așa a luat naștere, la începutul acestui an, platforma depreHUB teens, o platformă integrată de prim ajutor-emoțional pentru adolescenți și 0374.461.461 – TeenLine-ul gratuit dedicat tinerilor aflați în suferință. Astfel, le suntem aproape tinerilor cu o linie telefonică dedicată exclusiv lor și cu o platformă care, prin articolele sale, încearcă să le normalizeze stările emoționale și, la nevoie, să îi ajute să le autoregleze.

 

depreHUB – în ritmul tău
Helpline-ul depreHUB este modul nostru de a-ți arăta că poți fi auzit și înțeles! Chiar dacă simți că lumea îți fuge de sub picioare și că viața nu mai este despre tine, ci despre suferința pe care o simți, soluții există întotdeauna. Haide să le discutăm împreună, pas cu pas, în ritmul tău, așa cum te simți confortabil.

 

Din toamna anului 2019 ne-am asumat faptul că vom porni la un drum lung. Ne dorim să rămânem, în continuare, sursa ta constantă de sprijin psiho-emoțional imediat. Ne dorim să știi că atunci când lucrurile se vor prăbuși în tine și în jurul tău, noi vom fi acolo, la capătul aceluiași număr de telefon – 0374.456.420.

 

 


CRISTINA GLOMNICU
Cristina Glomnicu este studentă în anul III la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Este absolventă de studii de licență și master în cadrul Departamentului de Jurnalism, Relații Publice, Sociologie și Psihologie, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu. Totodată, deține certificat de competențe psihopedagogice. De-a lungul timpului a scris articole pe diverse teme, printre care educație, justiție, sănătate.

 

 

 

Tags :

One Comment

  • Georgiana spune:

    Astazi dupa primul apel la acest numar de telefon pot spune ca un om minunat a contribuit sa mai fac n pas inainte spre bine . Multumesc din suflet doamnei cu care am vorbit !!!! Cu recunostinta Georgiana !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *